Leírás

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Stuff

Anything related to game development.

Contact: darthasylum at gmail dot com

Nemlineáris cikkek

Mi ezeknek a célja?

Leginkább az, hogy magyarul is elérhető legyen programozási anyag, olvasmányos formában.

A cikkek kódja GitHub-ról is elérhető. (*)-al jelölöm azt a cikket ami nemrégiben frissült.

A színek a nehézséget próbálják jelezni, de az, hogy egy cikk piros nem azt jelenti, hogy csak a profiknak szól!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hörcsög

The Asylum

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Friss topikok

Címkék

HTML

Tutoriálokkal kapcsolatos megjegyzések

2012.11.01. 15:57 | darthasylum | 3 komment

Ezt a bejegyzést azért hoztam létre, hogy a tutoriálokhoz hozzá lehessen szólni (ha valami visszatarthatatlan mondanivalótok lenne).

Vágás-befedés és Carmack's reverse

2012.10.17. 13:22 | darthasylum | Szólj hozzá!

Magától nem jönne rá egy átlagember, hogy hogyan is lehet a stencil bufferrel befedni egy megvágott objektumot. Kis guglizás után az alábbi algoritmust találtam: depthbe kirajzolni a vágósíkot depth írást lekapcsolni, stencilt be front faceken depth pass esetén incr back…

Subpixel Morphological Anti-aliasing

2012.10.14. 16:16 | darthasylum | Szólj hozzá!

Úgy hozta az Erő, hogy le kellett implementálnom a Crysis 2-ben is alkalmazott SMAA-t. Mint tudjuk, az MSAA (multisample anti-aliasing) nem működik jól a deferred renderinggel, ezért találták ki azt, hogy akkor egy postprocess lépésben simítsuk el az éleket. Ez a technika annyira…

Az eltés honlap megszűnt

2012.10.09. 22:39 | darthasylum | Szólj hozzá!

Az eltés honlap nem fog már frissülni, mivel törölték az accountomat (bár a honlap most még megvan, nem tudok belépni). Megpróbálom valahogy átköltöztetni a dolgokat ide. Aki keresné: http://people.inf.elte.hu/asylum/ Az oldal végleg megszűnt, mostantól minden ide kerül.

Multiple render target és MSAA

2012.09.29. 19:24 | darthasylum | Szólj hozzá!

Elkezdtem integrálni a multiple render target és az MSAA supportot az enginebe. Az eddigi koncepció egy részét ki kellett dobni (push/poprendertarget). Nyilván mint mindig DirectX-el össz 20 sor (és alig kellett módosítani), OpenGL-el viszont több száz... Két flag van amit meg lehet…

süti beállítások módosítása