Leírás

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Stuff

Anything related to game development.

Contact: darthasylum at gmail dot com

Nemlineáris cikkek

Mi ezeknek a célja?

Leginkább az, hogy magyarul is elérhető legyen programozási anyag, olvasmányos formában.

A cikkek kódja GitHub-ról is elérhető. (*)-al jelölöm azt a cikket ami nemrégiben frissült.

A színek a nehézséget próbálják jelezni, de az, hogy egy cikk piros nem azt jelenti, hogy csak a profiknak szól!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hörcsög (Adobe Flash szükséges)

The Asylum

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Friss topikok

Címkék

HTML

Miért nem szabad std::getline-t használni?

2013.07.22. 21:03 | darthasylum | Szólj hozzá!

Én is hajlamos vagyok elfelejteni ezt, pedig egyszer már rájöttem, sőt meg is írtam az engineben a helyes módszert. A probléma az, hogy Windows-on más a sorvégejel (CR/LF) mint Unix alapú rendszereken (LF). Azaz ha az egyik platformon csinálsz egy fájlt, az a másik platformon tuti rosszul fog működni, az emlegetett függvény ugyanis mindig az adott platformnak megfelelően értelmezi (vagy nem...).

Nekem a hiba úgy jött elő, hogy zlib-el betömörítettem egy txt fájlt, majd kitömörítés után std::stringstream-ből használva az std::getline marhaságokat adott vissza (bennehagyta a CR-t). Átírva az engines getline-ra, a probléma megszűnt.

std::istream& qEngineHelper::GetLine(
    std::istream& in, qstring& out)

{
    char c = 0;
    out = "";

    while( in.get(c).good() )
    {
        // win
        if( c == '\r' )
        {
            c = in.peek();

            if( in.good() )
            {
                if( c == '\n' )
                    in.ignore();
            }

            break;
        }
        // unix
        else if( c == '\n' )
            break;

        out.append(1, c);
    }

    return in;
}


Szóval erre érdemes odafigyelni...

A bejegyzés trackback címe:

https://darthasylum.blog.hu/api/trackback/id/tr975419286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.