Leírás

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Stuff

Anything related to game development.

Contact: darthasylum at gmail dot com

Nemlineáris cikkek

Mi ezeknek a célja?

Leginkább az, hogy magyarul is elérhető legyen programozási anyag, olvasmányos formában.

A cikkek kódja GitHub-ról is elérhető. (*)-al jelölöm azt a cikket ami nemrégiben frissült.

A színek a nehézséget próbálják jelezni, de az, hogy egy cikk piros nem azt jelenti, hogy csak a profiknak szól!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hörcsög (Adobe Flash szükséges)

The Asylum

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Friss topikok

Címkék

HTML

Pack file refaktoring

2013.03.02. 12:19 | darthasylum | Szólj hozzá!

Amióta létezik a packfile, azóta az engine minden content betöltési requestet képes abba irányítani (egy külön build configgal). Ha megtalálta a pack-ban, akkor onnan szedi be, ha nem találta meg, akkor megkeresi a megadott search directoryban és hozzáadja.

A probléma a következő: egy adott pathon elérhető effekt fájl beinkludál egy headert. Majd egy másik folderben levő effekt szintén, de más relatív hivatkozással:

#include "../alma.h"
#include "../../alma.h"

Eddig ez kétszer került volna be a packba, ami kicsit pazarlás. Az egyik feladat a packfile specifikációját lerögzíteni, a másik pedig az inkludok kigyűjtése és megfelelő elhelyezése.

A packfile-t a következőképpen módosítottam (valójában csak a formális paraméterek neve változott meg).

bool Add(const qstring& filepath, const qstring& packpath);

Tehát az első paraméter a fájl amit hozzá akarsz adni, a második pedig a célpath a packban. Ha a célpath már létezik, nem írja felül, de ha más helyre rakod, akkor még lehet duplikálva (de ez így jó).

A másik feladat a content managert érinti. A SearchDirectory member megfelel a pack file gyökerének, tehát ha egy betöltési kérelem jön, akkor ehhez relatívan keresi a fájlt, és az ettől való relatív elérési út lesz a pack-beli path. Ha a search directory-n kívülre történik hivatkozás, az hiba (de csak warningot dob).

A #include-okat először is ki kell gyűjteni. Ezt tudni kell akkor is, ha fájlból töltöd be, de akkor is ha memóriából. Az előfordító ezt vidáman meg tudja csinálni, egy fájlra. Tudhatná többre is, de akkor folyamatosan callback-eznie kéne, hogy lekérje az éppen aktuális fájlt a packból. A rekurzió ezért inkább a content managerben van.

Az inkludolt fájl pack-beli elérési útját úgy lehet kiszámolni, hogy kombinálod a szülő path-ját és az include relatív path-ját.

qEngineHelper::GetPath(str, parentfile);
qEngineHelper::ResolvePath(str, str + rel_include_path);

A parentfile itt már eleve relatív (a search directoryhoz). A pack természetesen tömörít is (ahogy eddig).

A bejegyzés trackback címe:

https://darthasylum.blog.hu/api/trackback/id/tr185112927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.