Leírás

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Stuff

Anything related to game development.

Contact: darthasylum at gmail dot com

Nemlineáris cikkek

Mi ezeknek a célja?

Leginkább az, hogy magyarul is elérhető legyen programozási anyag, olvasmányos formában.

A cikkek kódja GitHub-ról is elérhető. (*)-al jelölöm azt a cikket ami nemrégiben frissült.

A színek a nehézséget próbálják jelezni, de az, hogy egy cikk piros nem azt jelenti, hogy csak a profiknak szól!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hörcsög (Adobe Flash szükséges)

The Asylum

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Friss topikok

Címkék

HTML

Path tracing

2012.09.17. 19:35 | darthasylum | Szólj hozzá!

Sok szívás után sikerült valami értelmesnek mondható path tracert összedobni. Egyelőre tisztán Monte Carlo módszert használ, azaz nincs benne explicit mintavételezés és egyéb trükkök. A CPU-n fut, alapból négy szálon, és 1000 mintát vesz. A képernyőt felosztja kis kockákra, így hatékonyabban ki tudja használni a CPU-kat. A dolog szépséghibája, hogy a GPU-n ezt real-time is meg lehet csinálni (google: WebGL path tracing).

Néhány furcsaságot még ki kell javítani (csíkózodás). A kód elérhető a shader tutoriálok között (eltés honlap).

pt2.jpg

Érdemes megemlíteni, hogy míg ez több percig tart és egy statikus képet generál, addig a radiosity csak néhány másodperc, és lightmapeket. Utóbbi viszont csak diffúz fényvisszaverődésre képes, míg a path tracing ingyen tud akár caustic-ot is!

A bejegyzés trackback címe:

https://darthasylum.blog.hu/api/trackback/id/tr424784121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.