Leírás

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Stuff

Anything related to game development.

Contact: darthasylum at gmail dot com

Nemlineáris cikkek

Mi ezeknek a célja?

Leginkább az, hogy magyarul is elérhető legyen programozási anyag, olvasmányos formában.

A cikkek kódja GitHub-ról is elérhető. (*)-al jelölöm azt a cikket ami nemrégiben frissült.

A színek a nehézséget próbálják jelezni, de az, hogy egy cikk piros nem azt jelenti, hogy csak a profiknak szól!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hörcsög

The Asylum

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Friss topikok

Címkék

HTML

Ambient Occlusion

2017.04.12. 17:43 | darthasylum | Szólj hozzá!

Jelenleg a legnépszerűbb cikkem egyértelműen a physically based rendering. Ennek folytatása, avagy inkább spin-off-ja a most következő screen space ambient occlusion-al foglalkozó cikk. Az implementáció közel 3 hónap volt, ezután még újabb 1 hónapot töltöttem el azzal, hogy az ún. temporal reprojection technikát is megvalósítsam. Értelemszerűen ez utóbbi nem sikerült tökéletesre; nyitott vagyok a javaslatokra.

gtao_cover2.jpg

A demóról készült videó megtekinthető a youtube csatornámon.

Vulkánkitörés

2016.09.12. 10:59 | darthasylum | Szólj hozzá!

Kitartó megfigyelésem eredményeképpen arra a következtetésre jutottam, hogy az embereket három dolog érdekli igazán: a matematika, a deferred shading és a shadow mapping. Az, hogy a Vulkan-ról szóló cikk hová fog kerülni a listában legalább annyira rejtély, mint magának az API-nak a helyes használata. Videó itt.

vulk10.jpg
Készüljetek fel, mert ez kemény menet lesz...

Nem mindenki szereti a metált

2016.01.28. 17:06 | darthasylum | Szólj hozzá!

Bekaphatják. Bár az új cikk szólhatna zenéről is, de programozói blog lévén inkább az Apple új API-járól, a Metal-ról írok. Amit tudni kell róla az leginkább az, hogy a mostani tendenciának megfelelően ez is egy hardverhez közel álló programozási felület, de ennek ellenére elég egyszerű és letisztult.

metal2.jpg Mostantól minden Metal-os példaprogram alatt heavy metal fog szólni.