Leírás

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Stuff

Anything related to game development.

Contact: darthasylum at gmail dot com

Nemlineáris cikkek

Mi ezeknek a célja?

Leginkább az, hogy magyarul is elérhető legyen programozási anyag, olvasmányos formában.

A cikkek kódja GitHub-ról is elérhető. (*)-al jelölöm azt a cikket ami nemrégiben frissült.

A színek a nehézséget próbálják jelezni, de az, hogy egy cikk piros nem azt jelenti, hogy csak a profiknak szól!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hörcsög

The Asylum

3D grafikával kapcsolatos bejegyzések és cikkek. A Quadron Virtual Particle nevű game engine fejlesztése.

Friss topikok

Címkék

HTML

Nem mindenki szereti a metált

2016.01.28. 17:06 | darthasylum | Szólj hozzá!

Bekaphatják. Bár az új cikk szólhatna zenéről is, de programozói blog lévén inkább az Apple új API-járól, a Metal-ról írok. Amit tudni kell róla az leginkább az, hogy a mostani tendenciának megfelelően ez is egy hardverhez közel álló programozási felület, de ennek ellenére elég egyszerű és letisztult.

metal2.jpg Mostantól minden Metal-os példaprogram alatt heavy metal fog szólni.

Shadowmap módszerek

2015.01.07. 11:37 | darthasylum | Szólj hozzá!

Régen volt már cikk...sajnos olyan dolgok jöttek közbe, ami miatt félbe kellett hagynom, aztán jöttek az ünnepek és valahogy elkallódott. Mostanra sikerült valami értelmeset kikevernem belőle, de így is csak épphogy megkarcoltam a felszínt. A cikk itt olvasható.

smaps2.jpg

A korábban különszedett példaprogikat most ezzel egybe is gyúrtam; a régieket tehát ne keresse senki.

OpenGL compute shaderek

2014.09.01. 11:10 | darthasylum | 6 komment

Eddig ez volt a legtöbb felkészülést igénylő cikk. Nem azért, mert olyan nehéz, hanem mert egyrészt a drivertámogatás ehhez is katasztrofális (AMD), másrészt olyan elméleti dolgokba is bele kellett másznom, amire nem számítottam (NURBS). Pontosabban arra nem számítottam, hogy egy ilyen, viszonylag idős elmélet ennyire pontatlan...

Rossz hír viszont, hogy az említett szar driverek miatt nem tudom hol fut, hol nem fut és ahol nem fut, ott mit fog csinálni. nVidia GTX 650-en biztos fut, mert azon fejlesztettem. Radeon 6750M-en biztos nem fut ÉS le is fagyaszthatja a drivert. Szóval binárist nem is töltöttem fel, a kódot mindenki saját felelősségre fordítsa.

fwdplus.png

(A sajtóhibákat azonnal javítom, de a blog.hu teszetoszasága miatt van, hogy sokáig nem látszik...)